Tipy, jak začít vařit zdravěji

Tipy, jak začít vařit zdravěji

Zdravé stravování a aktivní životní styl jdou ruku v ruce. Ovšem ne každý ví, co do svého jídelníčku zařadit, čeho se naopak vyvarovat a jak zdravé jídlo správně dochutit. Už od nepaměti jsme národem nezdravých a těžkých pokrmů, které našemu tělu rozhodně neprospívají. Pokud chcete začít jíst zdravěji, neznamená to hned vzdát se oblíbených jídel, můžete je však nahradit zdravějšími variantami, za které vám vaše tělo jistě poděkuje. Pojďte se tedy podívat na několik jednoduchých tipů, jak si i nadále užívat výtečných chutí oblíbených pokrmů ovšem ve zdravějších variantách.  

 

  • Majonéza lze hravě nahradit chutným avokádem

čerstvé avokádo

Snažíte se zhubnout, pak pro vás bude obyčejná majonéza tabu na hodně dlouhou dobu, ale i nezdravá majonéza se dá nahradit chutnější a zdravější alternativou z avokáda. Pasta z avokáda, která je navíc dobře dochucená, dokáže vytvořit úsměv na tváři nejednomu požitkáři.

 

  • Kokosový nebo olivový olej místo rostlinného

kokosový ole

Rostlinné oleje jsou vyráběny rafinací a pro naše tělo jsou tak krajně nevhodné. Přitom se dá rostlinný olej velmi hravě nahradit olivovým nebo bio kokosovým olejem nakliceno.cz, které mají pro tělo spoustu zdraví prospěšných látek a krom toho dokáží pokrm dochutit neobvyklou exotickou chutí.

 

  • Dochucení kořením namísto soli

Pokud chceme dochutit pokrm, v mnohých případech sáhneme po tolik nezdravé mořské soli. Lepší službu nám přitom prokáže směs koření, cibule česnek nebo čerstvě utržené bylinky, které jídlo krásně dochutí a provoní. Zkuste tedy příště při vaření použít více čerstvých bylinek a uvidíte, že spotřebu soli omezíte na opravdové minimum.

 

  • Zeleniny není nikdy příliš

Zelenina je pro naše tělo skutečně důležitá, proto bychom se měli snažit jí do našeho jídelníčku zařadit co nejvíce. Je vhodná do polévek, těstovin, omáček apod., a to klidně i na úkor ostatních surovin.